"Skúsenosti zo sveta potvrdzujú, že táto platobná metóda sa uchytila a
počet klientov rastie. Kým zo začiatku to bola doména pár fintech
spoločností, dnes už je táto služba realitou v mnohých krajinách," zhodnotil analytik portálu Finančná Hitparáda Martin Švidroň.
Služba prináša možnosť vyskúšať si nákup ešte pred zaplatením. Ide o
formu pôžičky s nulovými úrokmi a poplatkami. Platobná metóda umožní
novým klientom odložiť nákup v hodnote do 150 eur a existujúcim
zákazníkom do výšky 300 eur. Po doručení tovaru dostane každý kupujúci
QR kód, ktorý oskenuje a do 30 dní tovar zaplatí.
"Z pohľadu e-commerce obchodníkov prax zo sveta ukazuje, že odložené
platby pomáhajú zvyšovať konverziu predaja, veľkosť nákupného košíka a
obrat, a to o niekoľko desiatok percent," uviedol Marek Šupa, šéf spoločnosti Ahoj, ktorá uvádza platobnú metódu na slovenský trh.
Tento predpoklad potvrdzuje aj finančný odborník. Obchodníci podľa
Švidroňa hlásia, že im po zavedení tejto metódy výrazne stúpli
konverzie, teda predali viac tovarov a služieb. "Metóda kúp teraz,
zaplať neskôr si určite nájde svoju klientelu aj na Slovensku,
predovšetkým pri strednej a mladšej generácii. Klientom ale odporúčam
porovnávať predovšetkým cenu tovaru a nenechať sa zlákať okamžitým a
neuváženým nákupom," dodal.